Wednesday, December 6, 2017

Aku ingin mencarut, tetapi bila difikirkan tidak kena dengan personaliti aku maka aku tulis dengan nada sesopan yang mungkin iya

Tulisan ni tidak begitu mematuhi syariah, jadi hati-hati ya antum antumna semua.

Selain dari mendidih dengan pengikut (baca: pencacai) YB, aku juga membenci cikgu atau lecturer yang pilih kasih.

Lecturer macam ni adalah pembuli yang kejam, sebab orang takkan nampak kesalahan lecturer khianat ni.

Melalui pemerhatian dan penilaian aku lah kan,lecturer kena ada gap sikit dengan pelajar. Kau tak boleh jadi kawan kepada anak murid kau,sampai diorang boleh selamber sangat. Kau boleh mesra, jadi approachable, tapi still ko kena seimbangkan pergaulan tu. Jangan lupa tugas hakiki ialah menyampaikan subjek kau kat pelajar dengan sebaik mungkin.

Inilah yang membuatkan aku rindu professor tua yang orang kata suka bercakap dengan whiteboard, tapi aku suka. Janji aku faham apa yang kau nak sampaikan, sebab aku suka masa aku dipenuhi dengan kata-kata mutiara dari seorang yg punya ilmu yang tinggi dari pada bergosip.

So untuk lecturer atau cikgu yang gila glemer, buatlah apa yang kau rasa patut but not to the extent yang kau khianati pelajar kau yang tak suka dan tak pandai membodek.

Aku tulis ni lepas bertahun-tahun aku simpan dan bakal menjadi dendam. Kepada mereka yang nampak malas nak layan dalam kelas, dan selalu ponteng kelas guru glemer, aku faham perasaan kau.

Aku tak sebarkan apa yang aku rasa, sebab aku tahu natijahnya lebih buruk,so aku buat je kerja aku sebab aku tau the next semester aku tak payah jumpa dia dah. Mujur evaluation kawan aku yang buat on behalf, sebab aku sibuk sangat time tu. Kalau tak aku bagi kau markah seminimum yang mungkin,sebab kau betul2 buat aku marah dan depress.












No comments: