Sunday, February 14, 2016

Sekuntum mawar merah

Semalam pun aku tidur dah dekat pukul 3 pagi. Sebab, tak boleh tidur.

Awalnya dalam pukul 12 tu rasa panas-panas badan. Dan-dan aku terfikir sebab Jamu Jelita yang aku telan tu. Mungkin tak cukup air atau sebab aku makan dengan perut kosong. Tambah dengan menstrual pain, roommate tak balik-balik memang cukup lengkap lah.

Itu baru sakit fizikal. Belum lagi mental dan rohani.

Ni cerita bahagian rohani pulak. Maka ummah sedang gigih mengutuk wedding of the year tajaan juta-juta. Paling konsisten, pengantin lelaki nampak tak beria nakkan pengantin perempuan. Yang perempuan aje ala pipi tersorong-sorong, padahal taraf back up plan je.

Memang tak mampu lah aku nak duduk tempat perempuan-perempuan macam tu. Kan ada perempuan yang ada keazaman kuat memikat lelaki, last-last dapat kawen jugak. Tapi sedihlah kalau cinta lelaki tu alakadar saja.Sebab kita tak tahu penghujung perkahwinan macamana, sekurang-kurangnya permulaan tu biarlah kita tahu yang lelaki tu memang sayangkan kita tahap tergila-gila,bukan asal boleh.

Nampak lelaki yang jenis blur-blur ni korang jangan percaya sangat. Yang menjadikan dia blur tu sebab memang dia tak berapa teruja pon dengan perempuan tu. Tapi suka sikit-sikit tu adalah. Sebab tu dia sampai hati buat (atau tak buat) benda yang sepatutnya dia buat. 

Lain dengan lelaki yang dah jatuh cintan tahap mati dengan seseorang tu. Dia akan rasa tak sedap hati sangat-sangat kalau perempuan bagi silent treatment. 

Aku lapar.


No comments: