Sunday, February 7, 2016

Demi hujung minggu yang akan terus-terusan terganggu

Tak habis-habis lagi dengan hati yang galau.
Sampai dibawa ke hujung minggu.

Seronok lah dapat belikan KFC untuk anak-anak buah yang patah riuk. Yang bongsu tu pulak comel je pakai tracksuit Tegap. Patut seluar tu senteng je kalau Tegap yang pakai, tapi bila budak comot pakai terus jadi seluar panjang. Salah seorang dari anak buah ditahan wad secara spontan. Merasalah lagi tidur kat lantai sebab memang aku takleh tido tercongok. Sejam bolehlah bertahan, last-last hampar jugak tikar plastik corak mengkuang.

Sebenarnya aku tak kisah langsung bab tidur ala gelandangan gitu. Tapi bab takde tempat nak sangkut tuala apa semua tu yang aku rimas sangat. Baju wangi boleh lah simpan elok-elok dalam bag. Ni yang dah guna ni, geram pulak aku. Bilik pulak jenis kedap udara khuenn, salah simpan berkepam lah. Malu pulak dengan doktor nurse semua. Yalah aku tau la ni hospital bukan bilik sendiri. tapi still,aku nak merungut jugak sebab sangat mengganggu nafas jiwa aku.

Pagi tadi masa aku tengah fefeeling mandi, ada pulak yang datang tutup lampu bilik air. Geram lah kan kau kena mandi dalam samar-samar tambah kau pulak jenis fobia dengan ruang tertutup. Apa kebenda ntah namanya tuh aku lupa. So dalam tak habis mandi lagi terpaksa lah aku keluar bukak balik suiz lampu.

Tengok-tengok ada breakfast atas meja. Nasi goreng kampung lagi. Nurse tu kata, yang tu memang untuk aku. Maka eloklah aku memang kelaparan dari semalam. Makan bubur nasi je. Anak buah aku kena puasa lagi.

Tidak seronok apabila duit untuk bayar bil celcom misplaced. Dalam handbag takde. Habislah duit aku nak ganti. Baru nak merasa duit angpau. Kena check beg yang lagi satu. Mungkin aku letak kat situ,sebab semalam otak aku memang tengah geram 

Aku menahan diri daripada berkomunikasi dengan Tegap. Sebab aku nak clearkan otak aku. Biar dia yang cari aku.


No comments: