Wednesday, January 30, 2013

tiada sempurna tanpaMu

Aku tinggalkan ruang yang tak dapat aku sudahkan kepada Tuhan pemilik urusan, di samping meminta keampunan untuk setiap pertimbangan aku yang nyata banyak cacat dan cela-nya.

Allah yang sentiasa memujuk hati hambaNya melalui nama-namaNya yang suci seolah-olah sedang memperingatkan aku bahawa tiada kuasa yang mampu memperbaiki dan memulihkan keadaan hambaNya,melainkan Sang Pencipta itu sendiri.Ya Jabbar,Ya Jabbar,Ya Jabbar.

Sesungguhnya,aku telah melihat bagaimana rencatnya keseimbangan hidupku,hasil tanganku sendiri.

Tidak hanya melalui Dzatnya,Allah juga menghiburkan hati aku melalui  ayat 23 Surah Al-Hadid :

"(Kamu diberitahu tentang itu),supaya kamu tidak bersedih hati tentang apa yang telah luput dari kamu dan tidak pula gembira(dengan sombong dan bangga) tentang apa yang telah diberikan kepada kamu dan (ingatlah) Allah tidak suka dengan tiap-tiap orang yang sombong takbur,lagi membanggakan diri."

Aku yakin dengan kekuasan Tuhan yang mampu mengembalikan takdir-takdir yang menyamankan,setelah ralat demi ralat memaksa aku bertarung dengan nasib dan kedegilanku.

No comments: