Sunday, February 12, 2012

mengenal sayuran hijau

Walaupun sudah berusia,saya baru tahu sawi itu ialah sayur yang selama ni saya panggil lobak.Mak saya kata tu lobak hijau.Saya google lobak hijau,keluar macam lain pula.

Yang saya gelarkan kobis cina pula dipanggil lobak cina oleh orang lain.

Patut le pekedai tu buat muka jengkel saja apabila saya tanya kat mana sawi walhal saya dah siap pegang sayur tu kat tangan.Mesti dia menyampah sudah tua-tua masih lagi tergapai-gapai tak tahu nama sayur.

5 comments:

nasyrun said...

yg selalu aku konfius ialah kobis dan sawi

klohv said...

bayam ko kenal?

nasyrun said...

macam tak saja
yg aku tahu dalam tin macam popeye tu je

klohv said...

sekarang aku terkonfius dgn kailan pula :(

nasyrun nasyrun said...

hahahah cayalah