Saturday, July 4, 2015

Ada hari hari tu kita ni mengidam benarlah nak makan tomyam kan. Nak masak sendiri tak sedap, dah kalau asyik2 guna paste tomyam adabi gitu jugaklah rasanya.

Kecur lah air liur kita bila terbayangkan tomyam pedas2 makan pulak dengan nasi putih dengan telur dadar sekali. Kedai makan ni tak jauh turun tangga je.

Order lah kita,tomyam campur bungkus. Sampai2 je aku dah rasa semacam. Apsal cair bebenor ni,tapi aku senyap jelah sambil buat muka heran. Melihatkan muka aku yang semacam je,brader yang hulur tu kata tomyam ni pedas sikit.

Bila aku curah dalam mangkuk, tu diaa... Macam kuah air asam, cair gila.
Aku hirup sesudu.

Tomyam paling fail, tahap ko nak simbah kat muka tukang masak! Takde rasa tomyam langsung. Rasa dia pelik kau takleh nak explain sebab memang bukan tomyam.

Harga jual macam kan kau ni pandai masak. Menate.



1 comment:

Pisey said...

Nate molek kalu rego mahal tapigak tok sedak hapah. Hahaha! Let me cook for you :')