Sunday, January 20, 2013

Aku jumpa dia dalam musollah,sebagai orang yang ramah-tamah aku senyum.Dia pon terus hulur kuih kat aku,aku tolak dengan sopan.Haha.

Dia ingat aku muda,tapi aku dapat rasa kami sebaya walaupun dia sedang sarat mengandung.Jadi aku mengaku cakap umur aku late 20s,dia pon ehhh sebayaaa.

Dia sudah 13 thn kahwin,aku ohhh ok.Mesti yang sulung dah darjah satu.Dia kata,apanyaaa Darjah 6 yaa.

Aku excited dengar.Rupa-rupanya dalam kandungan tu anak ke-4 dan ke-5.Oh kembar ke?Double cheseeburger excited.

Kira anak dia 12 thn,8thn,5 thn dan juga si kembar yang masih dalam perut.Allah Maha Pemurah.

Pastu dia tanya,kenapa aku tak kahwin,aku cakap belum sampai masa.Dia kata kahwin lewat ada risiko susah beranak.Aku angguk setuju,pastu aku cakap kena jaga kesihatan lebih dari orang-orang muda.

Pastu dia kata,kenapa tak kahwin je awal-awal,aku gelak sambil cakap kat dia,waktu muda dulu aku tak tahu apa dalam kepala otak aku.Jaga diri sendiri pun hit and miss.

Aku tanya la,dia meniaga ke.Dia cakap a'ah dulu,sekarang tgh pregnant stop kejap.Suami pula kontraktor,ambik projek buat jalan dll.

Aku nak borak lagi,tapi dah tak sempat.Mudah-mudahan dapat lah jumpa lagi di lain masa.Amin.




No comments: